onsdag 4. mai 2011

Jakke-kort

Fant en herlig tutorial her http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/2009/07/jacket-card-with-tutorial.html og måtte bare prøve den! Supert skrevet og med trinn for trinn forklaringer var det rett og slett bare gøy! Jeg brukte lys grønn Bazzil til skjorten, svart enkel kartong til jakken. Alle knapper er fra www.cchobby.no Slipset er avklipp fra ett sjal, og slipsnåla er en knappenål og en perle, enkelt og greit. Fant ikke små magneter så jeg endte opp med å kjøpe en rull med" magnettape" som kunne klippes i passe biter, veldig kjekt, men Bazzilen ble litt "tung" å få holdt fast med disse, så jeg kommer nok til å velge litt tynnere kartong neste gang de skal brukes.






Skjorten er fra en kartongserie fra Nille, kanppene er sydd fast med gulltråd.

Innsiden er ikke helt feridg, må jo ha lomme til penge-gave og hilsen til konfirmanten, men ikke mye som gjenstår. Har ikke greie på stempler, så her har jeg også sett litt rundt på hva det er og tegnet min egen variant, printet ut på akvarellark, malt og svertet rundt kantene, for så å lime det på svart kartong, klippe rundt og lime det på kortet.  Veldig moro kort å lage!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar